Dział Decyzji Administracyjnych
Dział Decyzji Administracyjnych pokój nr 3
tel. : 44 733 94 74
fax: 44 733 92 52
e-mail: sekretariat@zdium-piotrkow.pl
Do zadań Działu Decyzji Administracyjnych w szczególności należy:
1. prowadzenie postępowań i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w celu:
a) prowadzenia robót w pasie drogowym,
b) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
c) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
d) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności (cele inne niż wyżej wymienione),
2. prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji administracyjnych wymierzających kary pieniężne za zajęcie pasa drogowego:
a) bez zezwolenia zarządcy drogi,
b) z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy drogi,
c) o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi,
3. przygotowywanie decyzji administracyjnych rozliczających gestorów poszczególnych sieci za zajęcie pasa drogowego związane z koniecznością usunięcia awarii urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (urządzenia infrastruktury technicznej),
4. przygotowywanie decyzji administracyjnych związanych z usuwaniem pojazdów zalegających w pasach drogowych,
5. przygotowywanie umów użyczenia dających prawo dysponowania gruntem:
a) w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego w pasach drogowych dróg wewnętrznych i przyszłych dróg publicznych,
b) w celu umożliwienia wykonania zjazdu z drogi wewnętrznej lub przyszłej drogi publicznej,
c) w celu umożliwienia wykonania w pasie drogowym drobnej inwestycji drogowej,
d) w celu budowy lub przebudowy dróg publicznych spowodowanych inwestycją niedrogową,
6. wyrywkowa kontrola prowadzonych robót i działań w obrębie pasa drogowego na podstawie wydanych przez DDA decyzji w zakresie:
a) warunków ustalonych w decyzjach,
b) odtwarzania stanu pierwotnego pasa drogowego,
7. przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych w miejscach prowadzonych robót związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
8. koordynacja robót w pasie drogowym,
9. prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, decyzji wymierzających kary pieniężne oraz zgłoszonych awarii,
10. przyjmowanie, analizowanie i przekazywanie do ubezpieczyciela wniosków zawierających roszczenia z tytułu szkód majątkowych i osobowych powstałych z powodu złego stanu technicznego dróg będących w zarządzie jednostki oraz udział w postępowaniu likwidacyjnym,
11. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
12. załatwianie spraw z zakresu udzielania ulg w spłacie zobowiązań z tytułu należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, w tym pomocy de minimis, dotyczących zadań realizowanych przez dział.