artykuł nr 1

Dział Utrzymania Zieleni i Porządku

Dział Utrzymania Zieleni i Porządku pokoje nr  4, 5, 6, 8

tel. : 44 733 92 56
  44 732 03 61
  44 732 03 62
fax: (044) 733 92 52

e.mail: sekretariat@zdium-piotrkow.pl

 

Do zadań Działu Utrzymania Zieleni i Porządku w szczególności należy:

1.  przeprowadzanie bieżących i okresowych kontroli drzewostanu, rowów przydrożnych w pasach drogowych administrowanych przez ZDiUM, ze szczególnym uwzględnieniem  ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
2.  przyjmowanie, rozpatrywanie oraz analiza pism i zgłoszeń mieszkańców lub służb miejskich w sprawach dotyczących zadań realizowanych przez dział,
3.  współudział w przygotowaniu infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
4.  prowadzenie prac interwencyjnych i społecznie użytecznych oraz robót publicznych,
5.  zgłaszanie uwag do dokumentacji technicznej i uczestnictwo w radach technicznych,
6.   utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta,
7.   utrzymanie parków i stawów parkowych, ogrodu botanicznego, pielęgnacja rabat kwiatowych,
8.  nasadzenia drzew i krzewów, utrzymanie zieleni wysokiej na terenie miasta,
9.  prowadzenie spraw związanych z odwodnieniem i bieżącą konserwacją rowów przydrożnych,
10.   nadzorowanie i zlecanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, wykonawstwa robót w zakresie utrzymania czystości i porządku, utrzymania parków, zieleni wysokiej, ogrodu botanicznego, rabat kwiatowych, nasadzeń drzew i krzewów, konserwacji rowów przydrożnych, rzek i rowów melioracyjnych oraz innych robót, będących w kompetencji działu,
11. sprawdzanie oraz zatwierdzanie kosztorysów powykonawczych z wykonanych robót
złożonych przez wykonawcę,
12. wykonywanie codziennej obsługi technicznej i przeglądu powierzonego  sprzętu,
13. koordynacja realizacji zadań w zakresie odprowadzania wód opadowych i roztopowych,
14. prowadzenie spraw związanych z targowiskami miejskimi,
15. dokonywanie poboru opłaty targowej na targowiskach miejskich oraz w miejscach
  niewyznaczonych na terenie Piotrkowa Trybunalskiego,
16. opracowywanie i wdrażanie wewnętrznych regulaminów organizacyjnych poszczególnych  
 targowisk miejskich, w tym ustalanie zasad przyznawania wolnych stanowisk handlowych
 oraz zasad prowadzenia rezerwacji stanowisk handlowych,
17. organizowanie pracy pracownikom pobierającym opłaty targowe, opracowywanie
 miesięcznych harmonogramów pracy, 

18. dbanie o estetykę i porządek na targowiskach oraz w obiektach administracji targowisk.