artykuł nr 1

Dział Księgowości i Kadr

Dział Księgowości i Kadr  pokoje nr 12, 14, 18, 20

tel.: 44 732 06 29

44 732 03 63

44 732 05 82

fax : 44 733 92 52

e-mail: sekretariat@zdium-piotrkow.pl

 

Do zadań Działu Księgowości i Kadr

z zakresu obsługi finansowo-księgowej ZDiUM w szczególności należy:

1. prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej wszystkich zdarzeń finansowych dotyczących dochodów i wydatków ZDiUM na urządzeniach księgowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
2. prowadzenie rejestrów, celem ustalenia podatku VAT, jego rozliczanie oraz odprowadzanie do Urzędu Skarbowego,
3. sporządzanie przelewów bankowych,
4. rozliczanie krajowych i zagranicznych podróży służbowych,
5. dokonywanie należnych odpisów na ZFŚS i prowadzanie ewidencji zdarzeń księgowych zakładowego funduszu świadczeń socjalnych ZDiUM,
6. ewidencja środków depozytowych (wadia, zabezpieczenie należytego wykonania robót i inne),
7. ewidencja i rozliczanie należności oraz zobowiązań z kontrahentami wg tytułów, ustalanie, uzgadnianie należności i zobowiązań na podstawie prowadzonej analityki do kont rozrachunkowych, w tym windykacja należności,
8. sporządzanie sprawozdań budżetowych o dochodach i wydatkach oraz analiza ich realizacji,
9. sporządzanie bilansu rocznego ZDiUM, rachunku strat i zysków oraz zestawienia zmian w funduszu jednostki,
10. prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz innych składników majątkowych będących w dyspozycji ZDiUM, i ich amortyzacji i umorzenia,
11. sporządzanie rocznego sprawozdania GUS o stanie i ruchu środków trwałych oraz innych informacji o środkach dla służb Urzędu Miasta,
12. rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych na podstawie dokumentacji z przeprowadzonej inwentaryzacji majątku jednostki,
13. prowadzenie obsługi kasowej jednostki i inkasa tj.:
a) prowadzenie kasy w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta i wykonywanie czynności związanych z prawidłowym obrotem gotówkowym w ZDiUM,
b) prowadzenie inkasa opłaty skarbowej w ramach umowy zawartej pomiędzy Urzędem Miasta, a Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta o prowadzenie inkasa opłaty skarbowej,
14. sprawdzanie pod względem rachunkowym raportów kasowych wewnętrznych dotyczących dochodów i wydatków ZDiUM oraz innych dokumentów i dowodów księgowych,
15. opracowywanie założeń i koncepcji do projektu budżetu ZDiUM w części dotyczącej pracy działu, a także monitorowanie, nadzorowanie i bieżąca kontrola realizacji planu finansowego, zarówno Działu jak i całej jednostki,
16. współpraca z pracownikami merytorycznymi ZDiUM w zakresie uzgadniania zgodności wydatków i dochodów według klasyfikacji budżetowej, według zadań i według umów w ramach planu finansowego,
17. współpraca z pracownikami merytorycznymi ZDiUM przy budowaniu projektu budżetu oraz przy jego realizacji i proponowanych zmianach, opracowywanie projektów uchwał,
18. współpraca z pozostałymi pracownikami Działu Księgowości i Kadr w zakresie prac i obowiązków jakie są w kompetencji w/w Działu,
19. współpraca z urzędami skarbowymi, Izbą Skarbową i urzędami komorniczymi w zakresie wpływów i egzekucji należności stanowiących dochody ZDiUM, i innymi instytucjami i urzędami w ramach wykonywanych czynności w Dziale,

z zakresu spraw kadrowo-płacowych w szczególności należy:
1. przygotowywanie dokumentów oraz prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy z pracownikami ZDiUM,
2. rekrutacja pracowników ZDiUM, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
3. prowadzenie akt osobowych pracowników,
4. zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, oraz kompletownie i prowadzenie dokumentacji do celów ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,
5. sporządzanie list płac i innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników ZDiUM oraz zleceniobiorców, w tym naliczanie składek FUS i zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, sprawowanie kontroli w wyżej wymienionym zakresie,
6. zapewnienie prawidłowego i terminowego przebiegu wypłat wynagrodzeń i innych należności dla pracowników,
7. prowadzenie ewidencji pracowników, czasu pracy, nieobecności, przyznanych nagród, udzielonych kar,
8. kompletowanie wniosków o przyznanie emerytur i rent dla pracowników ZDiUM oraz załatwianie wszystkich formalności związanych z ich przyznaniem a pozostających w gestii pracodawcy,
9. prowadzenie spraw dotyczących szkoleń oraz podnoszenia kwalifikacji przez pracowników,
10. załatwianie spraw związanych z organizacją prac interwencyjnych, robót publicznych, staży, oraz ich rozliczanie zgodnie z umowami zawartymi z PUP.